PENGANEKARAGAMAN SAYURAN DI UD OMAH SAYUR SENGKALING UNTUK MENINGKATKAN PELAYANAN PENJUALAN DI DESA MULYOAGUNG, KECAMATAN DAU KABUPATEN MALANG


Abstract

"UD Omah Sayur" is a company that markets various kinds of horticultural vegetables and staple foods, such as carrots, spinach, lettuce, onions, chilies, mustard greens, kale, and other vegetables. Starting from being an employee in someone's factory, then leaving and opening his own business, called Omah Sayur."  is Mr. Nur Abdhiza. As the owner of the "UD Omah Sayur started developing "Omah Sayur" and played a direct role as the owner, while the others played roles as employees marketing the vegetables. Promotional media using the Internet is currently very relevant because people are used to looking for personal, company, or agency needs using Internet media. Surveys prove that 50% of home businesses or small and medium businesses already use the Internet as a promotional medium.

Downloads

Download data is not yet available.

Astuti, Dwi, and Diana Noviyanti. "Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Perilaku Pembelian: Minat Konsumen, Harga Dan Kualitas Produk (Literature Review Msdm)." Jurnal Ilmu Manajemen Terapan 3.5 (2022): 534-545.

Anna Dwi, Cahyani. "Jual Beli Bawang Merah dengan Sistem Tebasan di Desa Sidapurna Kecamatan Dukuh Turi Tegal (Sebuah Tinjauan Sosiologi Hukum Islam)." (2010).

Agudo, 2005, Measuring Intake of Fruit and Vegetables, (http://www.who.int/dietphysicalacti vity/publications/f&v_intake_measu rement.pdf) Diakses 8 Januari 2015.

Almatsier, S, 2010, Prinsip Dasar Ilmu Gizi, Gramedia Pustaka Utama, Jakarta.

Arisman, 2008, Gizi dalam Daur Kehidupan, Buku Kedokteran EGC, Jakarta.

Aspuah, S, 2013, Kumpulan Kuesioner dan Instrumen Penelitian Kesehatan, Nuha Medika, Yogyakarta.

Bahria & Triyanti, 2010, Faktor-Faktor yang Terkait dengan Konsumsi Buah Dan Sayur pada Remaja Di 4 SMA Jakarta Barat. (http://download.portalgaruda.org/ar ticle.php?article) Diakses 15 Maret 2015.

Balitbangkes, 2008, Laporan Hasil Riset Kesehatan DasarIndonesia tahun 2007, (http://www.litbang.depkes.go.id) Diakses 7 januari 2015.

Farisa, S, 2012, Hubungan Sikap, Pengetahuan, Ketersediaan dan Keterpaparan Media Massa dengan Konsumsi Buah dan Sayur pada Siswa SMPN 8 Depok Tahun 2012, Skripsi, Fakultas Kesehatan Masyarakat Program Studi Gizi UI, Depok.

Fibrihirzani, 2012, Hubungan antara Karakteristik Individu, Orang Tua dan Lingkungan dengan Konsumsi Buah dan sayur pada Siswa SDN Beji 5 dan 7 Depok Tahun 2012,Skripsi, Fakultas Kesehatan Masyarakat Program Studi Gizi UI, Depok

Kurniasih, D, 2003, Buku Pengantar untuk Memilih dan Mengolah Buah dan Sayur Segar, Gema Utama, Jakarta Utara.

Kutbuddin, Aibak. Kajian fiqh kontemporer. Vol. 1. Kalimedia, 2017.

Lock, K, 2005, The Global Burden of disease Attributable to low Consumption of Fruit and Vegetables : Implications for the Global strategy on Diet. Bulletin of the World health Organization

Rayhan, M. Afif. Strategi Pemasaran Produk Sayur Secara by E-commerce di PT. Kedai Sayur Indonesia, Jakarta. Diss. Universitas Brawijaya, 2019

Wibowo, Arien Renita. Tinjauan Hukum Islam Tentang Jual Beli Softlens Yang Expired. Diss. UIN Raden Intan Lampung, 2019

Title PENGANEKARAGAMAN SAYURAN DI UD OMAH SAYUR SENGKALING UNTUK MENINGKATKAN PELAYANAN PENJUALAN DI DESA MULYOAGUNG, KECAMATAN DAU KABUPATEN MALANG
Issue: Vol. 9 No. 2 (2024): JURNAL DAYA-MAS
Section Articles
Published: Nov 7, 2024
DOI: https://doi.org/10.33319/dymas.v9i2.152
Keywords: Income, Promotional Medium, UD Omah Sayur
Author
  • Zainol Arifin
  • Cakti Indra Gunawan
  • Cahyo Sasmito
  • Ida Sugeng Suyani
  • Purwanto